BvA roept marketingorganisaties op voor diversiteitspeiling WFA
04-06-2021 (10:00) - Marketing
De World Federation of Advertisers (WFA) kondigt de start aan van de eerste wereldwijde peiling ooit onder medewerkers in de marketing- en communicatie-industrie. Het onderzoek is bedoeld om vast te stellen wat de stand zaken is op het gebied van diversiteit en inclusie binnen de branche. Onderzocht wordt hoe divers de branche is samengesteld en hoe medewerkers de aanpak binnen hun eigen organisatie ervaren.
De Nederlandse aanjagers van dit initiatief zijn bvA -de Nederlandse evenknie van WFA- en VIA, samen met partners van het Dutch Marketing Diversity Fund en overige branchegenoten.
Heel Nederland vult in op 1 juli
Het doel van de gezamenlijke aanpak is om maximale deelname aan de peiling te realiseren en dit te bereiken door de All-in dag op 1 juli aanstaande te organiseren: de dag waarop iedereen uit het vak tijd reserveert om de survey in te vullen. Alle organisaties zullen hun achterban oproepen om mee te doen aan deze All-in dag, precies één jaar na de oprichting van het Dutch Marketing Diversity Fund.
Door grootschalige participatie aan het onderzoek wordt het mogelijk om Nederland-specifieke inzichten te krijgen in de huidige situatie, zodat we als branche kunnen werken aan een werkomgeving waarin iedereen zich erkend en gewaardeerd voelt.