Eneco’s Toon Zon werkt samen met RTL Weer
04-06-2015 (19:07) - Marketing
Deze week introduceert Eneco Toon Zon. Dat is een uitbreiding op Toon waarmee je direct inzicht krijgt in wat je zonnepanelen in euro’s opwekken. Om dit impactvol over te brengen kozen Eneco, Mindshare en Volt voor een branded content concept, met als basis een samenwerking met Buienradar en RTL Weer.
De Buienradar meteorologen van RTL Weer zullen op zonnige dagen in-program aandacht besteden aan de kracht van de zon en de hoeveelheid opgewekte zonne-energie.Vanuit het centraal thema “opgewekt” is door Volt en RTL gezamenlijk content ontwikkeld rondom het RTL Weer en meer verspreiding via de kanalen Buienradar, Zomerradar en het digitale RTL Magazine. Mindshare is verantwoordelijk voor de totstandbrenging en opzet van de samenwerking met RTL.
Om nog meer digitale awareness te creëren voor Toon Zon start ook de activatie hoeopgewektisnederland.nl. Eind deze week gaat er een interactieve kaart live waarin een verband wordt gelegd tussen live weerdata en het positieve sentiment in tweets en Instagram posts.
Credits
Mindshare, strategie: Steven de Niet, Han Roode en Ward Cuiper
Volt, campagne strategie / concept / creatie: Pijke Oostra, Robbie Verdoes
RTL, concept: Richard Knaap, Axel Geijtenbeek
Eneco, klant: Yvette Anker, Floortje van den Berg
Video productie: Wenneker: Elles Markx, Martijn van Hees
MediaMonks, digitale productie: Joris Knetsch
Blue Mango Interactive, online advertising: Lodewijk van der Pol
RTL ident spot: http://youtu.be/gGPhY-jIYKs