Foodmerken scoren hoog in Brand Momentum-onderzoek

27-12-2010 (09:40) - Marketing

Het jaar 2010 loopt ten einde en daarmee ook tientallen onderzoeken naar klanttevredenheid. Eén van de jaarlijks terugkerende onderzoeken is die van Merkenspecialist Euro RSCG Nederland, waarbij prosumers – consumenten die niet alles voor zoete koek slikken - hun mening geven over 200 Nederlandse merken. Maaslander komt bij deze groep als beste kaasmerk uit de bus.

Brand Momentum is dé barometer voor de huidige en toekomstige populariteit van 200 merken in Nederland. Het onderzoek werd gehouden onder 1.350 Nederlanders, bestaande uit ‘gewone’ consumenten en prosumers, een groep sterk vooroplopende en beïnvloedende consumenten. Opvallend is dat in 2010 met name foodmerken hoog scoren bij zowel prosumers als de ‘gewone’ consument.  Volgens Euro RSCG is dit te danken aan het feit dat deze merken zichtbaar, tastbaar en zelfs eetbaar zijn en zich dus dagelijks kunnen bewijzen richting consumenten.

Maaslander is door prosumers verkozen tot het meest populaire kaasmerk in 2010. Met 23,9% behaalde het merk de hoogste score van alle kaasmerken. In de categorie food staat Maaslander op de Netto Momentum-lijst op nummer twee, vlak achter Becel. Het is overigens niet de eerste keer in 2010 dat Maaslander een positieve beoordeling krijgt van consumenten. Eerder deze maand werd al bekend gemaakt dat Maaslander kaas het meest onmisbare kaasmerk van Nederland is. Dat bleek uit onderzoek van EURIB/European Institute for Brand Management.
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch