Grote verbeteringen met kleine bugs

22-12-2010 (09:54) - Marketing

Onlangs heeft Copernica BV haar klanten de nieuwste release van hun marketing software in gebruik gegeven. Het betreft de grootste update in de software van dit jaar, die als gevolg daarvan ook de meeste incidentmeldingen met zich meebracht. Toch zijn Copernica BV en haar klanten tevreden met de doorgevoerde verbeteringen en uitbreidingen.

‘We hebben de gebruikersinterface van de software aangepakt, dat is een aardige klus’, aldus Emiel Bruijntjes, hoofd R&D en partner bij Copernica BV. ‘Bewerkingen waarvoor je eerst twee menu’s moest openen, werken nu snel en makkelijk met inline editing. Ook is de werkwijze in verschillende modules gelijk getrokken voor extra gemak en duidelijkheid. In 2011 voeren we dit nog verder door, maar de basis is nu gelegd.’

Ondanks een testperiode onder een kleine groep gebruikers, ondervonden de eerste bulkmailings die klanten uitzonden na de release wat hobbels. Zo kwamen van enkele klanten de berichten die zij in split-run verzonden dubbel of zelfs zesdubbel aan bij ontvangers. Copernica BV heeft hen deze mailings volledig gecrediteerd. Andere (kleinere) problemen die in de eerste week zijn verholpen hadden betrekking op het importeren van data, IE7 compatibiliteit en selectieopbouw.
In totaal zijn er dit jaar drie Copernica releases geweest en telkens zijn nieuwe functionaliteiten toegevoegd aan het programma. De ontwikkeling hiervan wordt bij Copernica BV bepaald vanuit klantsuggesties en marketingtrends.

In 2011 zullen updates op meer regelmatige basis plaatsvinden. Zo wordt de hoeveelheid nieuwe features per release beperkt en de kans op problemen gereduceerd. Ook heeft Copernica BV een beter testbeleid beloofd met de hulp van enkele zware gebruikers. Wel wil Copernica BV op dezelfde voet verder qua ontwikkeling: ‘Als we zeggen de meest complete marketing software aan te bieden, dan moeten we dat ook waarmaken’, geeft Michael Linthorst, managing partner aan. ‘We letten op de toonaangevende marketingblogs, volgen de trends en luisteren vooral naar onze gebruikers. Die factoren samen bepalen de prioriteit bij het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten.’
 


Bureaus

Media

Economisch