ING komt met nieuw relatiemagazine
29-11-2010 (09:22) - Marketing
Deze dagen valt bij 1.100.000 klanten van de ING het nieuwe relatiemagazine Mijn Geld op de deurmat. Het magazine gaat over belangrijke thema’s die vroeg of laat spelen in ieders leven en een financiële impact hebben. Bijvoorbeeld samenwonen, het kopen van een eigen woning, sparen voor later, stoppen met werken, scheiden en overlijden. In het magazine geven deskundigen inzicht in deze belangrijke momenten en maken zij complexe financiële materie begrijpelijk en toegankelijk. ING wil hiermee haar klanten meer inzicht geven en helpen met het verwezenlijken van hun financiële doelen.
Vincent van den Boogert, Directeur Marketing ING Nederland: ‘Met Mijn Geld willen we onze klanten verder helpen bij het maken van de juiste financiële beslissingen. Door ze zelf aan het woord te laten over de aanpak waar zij voor kiezen en de ervaring die ze hiermee hebben opgedaan. We kiezen er bewust voor om geen productinformatie of andere commerciële aanbiedingen van de ING in het magazine te plaatsen. Het gaat er om onze klanten te inspireren en informeren over het slim regelen van hun geldzaken.’
ING vindt het belangrijk verder te kijken dan het verkopen van een product. Dat gebeurt ook tijdens de financiële informatieavonden die de ING door het hele land organiseert over thema’s als wonen en pensioenen. Duizenden klanten hebben deze bijgewoond en zij gaven aan deze manier van informeren ontzettend te waarderen. Begin 2011 komt er ook een nieuwe site: www.mijngeld.nl. Dit online platform sluit aan op de thema’s uit het magazine en biedt de mogelijkheid voor interactie tussen experts en klanten.
Het magazine Mijn Geld valt vandaag op de mat van ruim 1.100.000 klanten. Daarnaast ontvangen medewerkers en belangstellenden een exemplaar. In totaal komt de oplage op 1.200.000. Mijn Geld verschijnt elk kwartaal.