Just-Eat lanceert game voor iPhone
08-11-2010 (09:22) - Marketing
Online maaltijdservice Just-Eat lanceert een speciaal voor de iPhone ontwikkelde game waarmee men met een kanon maaltijden kan afschieten. Just-Eat is hiermee het eerste e-commerce bedrijf die een smartphone game heeft ontwikkeld ter ondersteuning van het eigen merk. In de game staan de animatiefiguren Belly en Brain, bekend van de televisiereclames, centraal. Naast het spelen van de game is het binnenkort ook mogelijk om vanuit deze iPhone-applicatie een bestelling te doen. De game is in de afgelopen drie maanden ontwikkeld en in zeven landen tegelijk gelanceerd. De applicatie is gratis te downloaden in de Apple App Store.
Met de game is Just-Eat de eerste partij binnen de e-commerce die een game heeft ontwikkeld om de merkervaring te verrijken. ‘We willen met deze applicatie inspelen op de toenemende populariteit van online smartphone games. Uit Amerikaanse onderzoek blijkt dat de consument gemiddeld 27 applicaties op zijn of haar iPhone heeft staan, waarvan games en entertainment het meest populair zijn. Een handige bijkomstigheid is dat straks, na de lancering van de iPhone applicatie, er via de game eten kan worden besteld’, aldus Laurens Groenendijk, managing director Just-Eat Benelux. De game is gratis te downloaden via de Apple App store.
De game bestaat uit 126 levels waarin spelers de rol van het animatiefiguur Brain aannemen die met een kanon gerechten in de mond van Belly schiet. De animatiefiguren Belly en Brain werden eerder gebruikt in verschillende televisiereclames van Just-Eat. ‘Na de introductie van Belly en Brain op televisie hebben we gemerkt dat de animatiefiguren snel in populariteit stegen. Een volgende stap is om ze tot leven te brengen in een game-omgeving’, aldus Groenendijk. De behaalde scores kunnen tevens via Facebook worden gedeeld.