Kosten nieuwe klant vaak onbekend in B2B Marketing
05-06-2015 (08:44) - Marketing
Van de top 250 B2B gerichte bedrijven in Nederland heeft driekwart haar acquisitiedoelstellingen helder en meetbaar. Desondanks weet slechts 26% de kosten zijn van het werven van een nieuwe klant.
Ook weet maar 44% wat het genereren van een gekwalificeerde lead kost. Dit blijkt uit het B2B Marktbewerkingsonderzoek 2015, uitgevoerd door Marketing intelligence bedrijf Sizo onder de top 250 B2B bedrijven in Nederland.
Steeds meer B2B marketeers zoeken online naar succes. Dit blijkt ook uit het onderzoek, zo’n 75% doet structureel aan SEO en SEA activiteiten en 86% heeft haar website ingericht voor lead generatie. Het ontbreekt echter vaak aan de juiste inzichten om gefundeerd keuzes te kunnen maken. Slechts de helft van de onderzochte bedrijven weet immers het rendement op de marketing –en verkoopkanalen die worden ingezet.
Sizo ziet een toename in het gebruik van tools en applicaties ter ondersteuning van B2B marktbewerking. Deze ontwikkeling is vaak ingegeven door de behoefte aan betere meetbaarheid van marktbewerkingsactiviteiten. Zo gebruikt momenteel bijna 80% van de B2B gerichte bedrijven een e-mailapplicatie en ruim 40% beschikt over een marketing automation tool.