Partnership NOC*NSF en Sanoma
12-11-2010 (09:17) - Marketing
NOC*NSF en Sanoma Uitgevers zijn een mediapartnership aangegaan tot en met de Olympische Spelen in Londen in 2012. Het multimediale topsport nieuwsmerk NUsport zal hierin een belangrijke rol spelen. Eerder in de afgelopen tien jaar maakte Sanoma Uitgevers al diverse Olympische Magazines voor NOC*NSF die werden gedistribueerd via haar sport- en vrouwentitels. Uit deze langdurige samenwerking is het mediapartnership voortgekomen. Sanoma zal de nieuwe samenwerking concretiseren met redactionele en commerciële concepten in print en online over de volle breedte van haar portfolio.
‘Dit partnership met NOC*NSF sluit naadloos aan bij de groeiambities van Sanoma Uitgevers met ons brede sportportfolio,’ zegt Jan Paul de Wildt, uitgever Sport bij Sanoma. ‘Naast de special interest sportbladen en sites past de samenwerking bij uitstek goed bij NUsport. En we gaan ook het volledige vrouwen en online portfolio van Sanoma inzetten om de doelstellingen van NOC*NSF kracht bij te zetten. Ik ben trots op onze samenwerking. Sport is een van onze kerndomeinen.’
Het multimediale nieuwsmerk NUsport is begin mei gelanceerd en kent een vliegende start. Met ruim 2.5 miljoen unieke bezoekers per maand heeft NUsport zich meteen genesteld tussen de drie grootste sportnieuwssites. De mobiele app is in een paar maanden tijd ruim 80.000 keer gedownload en ook de kwaliteitsslag met het weekblad NUsport (voorheen Sportweek) stemt Sanoma Uitgevers tevreden. Naast Sanoma Uitgevers zijn ook Telegraaf, Radio 538 en CBS Outdoor mediapartner van NOC*NSF.