Partnership Xbox, Sanoma en Universal Media
10-11-2010 (09:15) - Marketing
Voor de lancering van Kinect voor de Xbox 360 op woensdag 10 november hebben Universal Media en Sanoma samen met Xbox Nederland een crossmediaal concept ontwikkeld waarbij de doelgroep in contact wordt gebracht met Kinect voor de Xbox 360. Kinect is nieuw op het gebied van gaming en entertainment. Het is een sensor die het voor Xbox 360 bezitters mogelijk maakt om games en entertainment voortaan te besturen door uitsluitend gebruik te maken van je lichaam en stem.
Vanuit de print en online- uitgaven van de Sanoma vrouwentitels is de doelgroep uitgenodigd om Kinect al voor de launch live te ervaren in het Kinect Penthouse te Amsterdam. De reacties waren overweldigend. De ervaringen van de lezeressen met Kinect worden uitgemeten op de verschillende platformen van onder andere Margriet, Viva, Grazia en Styletoday. Naast de uitnodiging om Kinect live te ervaren op een bijzondere locatie in Amsterdam maakt Sanoma een Custom Media Magazine dat wordt meegesealed met Margriet en voor de retailkanalen van Xbox beschikbaar is gesteld.
Tweede en meest bijzondere pijler binnen het partnership is de livestream die op de dag van de lancering vanuit de Kinect brand experience store in de Kalverstraat live op NU.nl is te volgen. Op woensdag 10 november kunnen bezoekers via een klik op de exclusieve radical op de homepage van NU.nl naar de livestream kijken en alles lezen over Kinect in de speciale bijlage op NU.nl.