Raemon Sluiter boegbeeld Head & Shoulders

04-01-2011 (07:55) - Marketing

Met ex-tennisprof Raemon Sluiter als boegbeeld, trapt Head & Shoulders begin januari 2011 een nieuwe campagne af. Als sporter, man en vriend heeft Sluiter altijd veel dingen aan zijn hoofd, maar in ieder geval geen roos. Head & Shoulders vroeg zich af wat Sluiter, en andere roosvrije mannen in Europa, dan wèl aan hun hoofd hebben en verrichte een grootschalig onderzoek bij 9.371 Europese mannen.

Uit dit onderzoek blijkt dat de Nederlandse man bij het wakker worden eerst denkt aan zijn partner (17%), werk (15%) of eten (14%). Slechts 8% zegt als eerste aan seks te denken. Ook willen mannen vooral dat vrouwen denken dat zij eerlijk (36%) en loyaal (35%) zijn; slechts 0,9% vindt het belangrijk dat zij welvarend overkomen. Verder blijkt dat slechts 7% zijn haar het minst aantrekkelijk vindt; de buik staat met bijna 40% bovenaan het rijtje van onaantrekkelijke lichaamsdelen. Binnen Europa blijken de Nederlandse mannen het minst met hun uiterlijk bezig te zijn; 19% denkt zelden na over zijn fysieke verschijning.
 


Bureaus

Media

Economisch