Steve Jobs, Samsung en Nissan bovenaan in Bright 25-lijst

22-12-2011 (09:05) - Marketing

Technologietijdschrift Bright maakt in het nieuwste nummer het jaaroverzicht met de belangrijkste trends, gadgets en innovaties van het jaar bekend. Deze Bright 25 wordt aangevoerd door Steve Jobs. De top vijf bestaat verder uit brainport Eindhoven, Nissan Leaf, 99% en de Samsung Galaxy S2.
 
Het december-januari nummer van Bright magazine geeft een overzicht van de 25 belangrijkste trends, gadgets en innovaties van 2011. Op de eerste plaats staat de onlangs overleden medeoprichter van Apple Steve Jobs. Hoofdredacteur Erwin van der Zande: ‘Jobs maakte van de computer een lifestyle product. Alsof dat niet genoeg was, scoorde hij in het afgelopen decennium nog een onvervalste hattrick, te beginnen met de iPod en iTunes in 2001, die samen de muziekindustrie op z’n kop zetten. Daarna volgde de iPhone, de ‘heruitvinding van de mobiele telefoon’. De komst van de iPad creëerde een nieuwe productgroep tussen smartphones en laptops waar niemand dacht dat ie zou kunnen bestaan.Steve Jobs was de John Lennon van het digitale tijdperk, een visionaire rebel wiens ideeën ons allemaal hebben geraakt.’
 
Op de tweede plaats staat Eindhoven. Het prestigieuze Intelligent Community Forum verkoos Eindhoven dit jaar tot ‘slimste regio van de wereld’. En niet voor niets: ‘Rotterdam is de mainport, Schiphol de airport maar Eindhoven is de brainport van Nederland. De regio is goed voor een kwart van onze export. Maar liefst 17 procent van de omzet komt uit de verkoop van innovatieve producten en diensten (het landelijk gemiddelde ligt op 6 procent). In de regio wordt naar verhouding jaarlijks het hoogste aantal patenten aangevraagd van Europa.’
 

De derde plek wordt bezet door de Nissan Leaf. ‘LEAF staat voor Leading, Environmentally-friendly, Afforable, Family car. Een trotse omschrijving die Nissan ons inziens geheel waarmaakt. Weliswaar niet moeders mooiste auto maar de Leaf is wel de praalwagen voor de doorbraak van elektrische voertuigen dit jaar.’ 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch