Synovate onderzoekt via SMS en mobiel internet
28-03-2011 (07:53) - Marketing
Synovate kondigt haar nieuwe mobiele marktonderzoeksprogramma aan. Via SMS en mobiele online onderzoek is het nu mogelijk de markt nog efficiënter en actueler in kaart te brengen.
‘Als we kijken naar de ontwikkelingen in het consumentengedrag van vandaag en naar de opkomst van de I-generatie, zijn wij bij Synovate pro-actief op zoek naar nieuwe en innovatieve oplossingen voor de marktonderzoekindustrie. Oplossingen die waarde toevoegen aan een representatief beeld (van de markt) en naadloos samengaan met de nieuwe technologieën die onze respondenten hebben omarmt. Het is zaak niet de kudde te volgen maar juist de richting aan te geven en verandering binnen de industrie aan te sturen,’ zegt Thomas Edwards, Global Head van Mobile Solutions Synovate. ‘Mobiel onderzoek stelt ons in staat om op elk moment en overal feedback van de respondent te verzamelen, wanneer het hen het best uitkomt. Dit werkt ook kostenbesparend voor klanten.’
Met gebruik van de nieuwste technologie, van apps tot iPads, breidt Synovate haar onderzoeksmogelijkheden uit om het huidige aanbod voor klanten te vergroten. Korte tekstberichten via Sms maakt bijvoorbeeld volledig two way interviewen mogelijk en is bovendien laagdrempelig. Er bestaan nu ook apps waarbij consumenten bijhouden wat zij buitenshuis consumeren en wat hun aankoopmotivatie is. Met al meer dan 1 miljoen iPhones in Nederland en een snelle stijging van concurrent Android, is de smart phone steeds relevanter om een brede doelgroep te bereiken.
De nieuwe generatie mobiele telefoons biedt een nieuw scala aan online toepassingen wat interessant is om op in te spelen; Hierbij moeten wij niet alleen de traditionele survey op een klein scherm aanbieden maar meer slimme toepassingen bedenken die gebruik maken van de diverse functies van de mobiele telefoon en het moment van gebruik. We sluiten hiermee aan op de trend van social media die veelal via de mobiel wordt onderhouden. Via de ervaringen onze panelleden over merken en dienstverlening, ontstaat een slim en efficiënt kanaal voor consumer insights. Geheel in lijn met de visie van Synovate om alleen te onderzoeken wat er echt toe doet, terug te gaan naar de essentie van onderzoek.