Ten Brink schakelt BuddyBuy in

28-12-2011 (08:52) - Marketing

Ten Brink Foodretail als eerste in zee met BuddyBuy in Nederland. BuddyBuy is een socialmarketing-oplossing die organisaties in staat stelt om door middel van business-to-business- en business-to-consumer-communicatie, afnemers, relaties en klanten te mobiliseren als digitale ambassadeurs voor het merk, de organisatie of een specifiek product.
 
Het principe van BuddyBuy is eenvoudig: BuddyBuy gebruikt de kracht van sociale netwerken in gerichte socialmarketing-campagnes door het gebruik van de bestaande netwerken van klanten. Hierdoor komen potentiële klanten, die normaliter niet zichtbaar zijn, direct binnen het bereik. BuddyBuy faciliteert het opzetten van een campagne en zorgt ervoor dat organisaties met één druk op de knop een campagne en/of promotie kunnen verspreiden. De boodschap wordt consistent overgebracht en bovendien wordt het resultaat van de campagnes gemeten.
 
BuddyBuy is een platform dat werkt vanuit het idee dat personen hun merkentrouw actief in het voordeel van een organisatie willen inzetten. Het platform identificeert en beloont de personen die hun merken- en/of winkeltrouw inzetten door hen bijvoorbeeld speciale aanbiedingen te geven. Het gevolg hiervan is dat de waardering voor de ondernemer vele malen hoger ligt dan wanneer er uitsluitend op de laagst mogelijke prijs wordt gelet. 
 

Daardoor zal men vaker geneigd zijn campagnes en promoties door te sturen. Natuurlijk kan een onderneming er ook gewoon voor kiezen om scherpe aanbiedingen via BuddyBuy te distribueren en zo de hoge kosten voor traditionele media te verminderen. 


Bureaus

Media

Economisch