TP Vision werkt samen met KLABU

18-08-2022 (16:30) - Marketing

TP Vision, licentiehouder van Philips TV & Sound, is een samenwerking aangegaan met Stichting KLABU.
 
De komende twee jaar zal TP Vision bijdragen aan de missie van KLABU: via sport hoop en vreugde brengen in vluchtelingenkampen en zo de onverslaanbare wilskracht van vluchtelingen ondersteunen. TP Vision zal niet alleen financieel bijdragen, maar de KLABU-clubhuizen ook voorzien van Philips TV & Sound-producten, waaronder Ambilight-tv's, hoofdtelefoons, soundbars en Bluetooth-speakers. KLABU-clubs zijn unieke, veilige locaties in vluchtelingenkampen waar kinderen, tieners en hun families de kracht en vreugde van (e)sport, muziek en gemeenschap kunnen ervaren. Voor het runnen van de clubhuizen ontwikkelde KLABU een slim bibliotheeksysteem, waarbij lokale beheerders sportuitrusting en spelletjes uitlenen. De clubhuizen bieden ook toegang tot wifi/connectiviteit via zonne-energie, uitzendingen van wedstrijden op tv, muziek en andere bronnen van entertainment en educatie. Verschillende Philips TV & Sound-producten zullen bijdragen aan de community-ervaring in KLABU-clubhuizen. Philips Ambilight tv-schermen worden in de KLABU-clubhuizen gemonteerd voor educatieve doeleinden, maar ook om e-sports te spelen en voetbalwedstrijden te kijken, terwijl Philips Sound-producten een superieure muziekervaring bieden.
 
KLABU’s doelen KLABU heeft als doel om de komende tien jaar 50 clubhuizen op te zetten en minimaal 1.000.000 vluchtelingen op het speelveld te krijgen. In 2019, toen KLABU begon, werd het eerste clubhuis geopend in de Kalobeyei-nederzetting in Kenia, waar meer dan 40.000 vluchtelingen wonen. Het werd gebouwd met de hulp van lokale ambachtslieden, projectpartners en supporters, waaronder UNHCR, de UN Refugee Agency en de non-profit Roof For Humanity. De naam KLABU werd al snel overgenomen door de lokale gemeenschap, aangezien KLABU 'club' betekent in het Swahili en mensen het clubhuis hun KLABU begonnen te noemen. De tweede KLABU is onlangs geopend in het vluchtelingenkamp Cox's Bazar in Bangladesh, waar meer dan een miljoen Rohingya-vluchtelingen wonen, een staatloze moslimminderheid die sinds de jaren zeventig in opeenvolgende golven van geweld uit Myanmar is verdreven. 40% van de vluchtelingen in Cox's Bazar zijn kinderen onder de 12 jaar. TP Vision zal de komende 2 jaar (2022-2024) samenwerken met KLABU, met de intentie tot verlenging van de samenwerking. In 2020 ondertekende TPV, het moederbedrijf van TP Vision, het UN Global Compact, waarmee het zich inzet voor de Duurzame Ontwikkelingsdoelen van de VN om een betere en duurzamere toekomst voor iedereen te creëren. Door de samenwerking met KLABU draagt TP Vision actief bij aan het verbeteren van de goede gezondheid en het welzijn van gemeenschappen (SDG3) en kwaliteitsonderwijs (SDG4). "We zijn erg trots dat we een verschil kunnen maken in het leven van vluchtelingen met onze samenwerking met KLABU," zegt Stefan van Sabben, CSR & Sustainability Manager bij TP Vision. "Onze producten en onze mensen vormen de kern van alles wat we doen, en dit is een geweldig voorbeeld van hoe TP Vision zinvolle impact creëert om mensen en gemeenschappen te helpen hun volledige potentieel te bereiken."
 
Foto’s: Coco Olakunle

Bureaus

Media

Economisch