Traditioneel boodschappenlijstje blijft
05-06-2015 (09:03) - Marketing
Uit het onderzoek van work.shop.play. naar dagelijkse boodschappen komt naar voren dat het ‘ouderwetse’ boodschappenlijstje nog altijd populair is. Maar liefst 79% van het panel maakt hier nog steeds gebruik van.
De favoriete A-merken die veelal op dit lijstje staan zijn Coca-Cola, Calvé Pindakaas en Dreft.
Gemiddeld wordt drie keer per week boodschappen gedaan. Mannen doen dat minder graag dan vrouwen, zij gaan pas naar de supermarkt als er echt niks meer in huis is (86%).
Maar liefst 86% van het panel doet zijn dagelijkse boodschappen nog altijd gewoon in de supermarkt. En bijna de helft van de Nederlanders is ook nog eens loyaal aan zijn vaste supermarkt. Locatie (dichtbij), assortiment en prijs zijn de belangrijkste redenen om hier trouw aan te blijven.
Tweederde van de respondenten eet minimaal één keer per week buiten de deur. Het online boodschappen doen is daarentegen nog gering (17%) zo blijkt uit het onderzoek van work.shop.play.