Trijntje te geef bij AD

06-01-2011 (09:30) - Marketing

Voor het eerst in de vaderlandse muziekgeschiedenis verschijnt een album van een Nederlandse topartiest via een krant. Sundays in New York, het nieuwe album van Trijntje Oosterhuis, wordt op zaterdag 15 januari via het AD verspreid. Gratis, ook dat is een primeur. De krant werkt samen met EMI Music Netherlands en verhoogt de zaterdagoplage eenmalig tot 750.000 exemplaren. Zo wordt Sundays in New York zonder twijfel één van de best beluisterde albums van het jaar.

Christiaan Ruesink, Hoofdredacteur AD: ‘We zijn er trots op dat we het nieuwe album van Trijntje Oosterhuis op zaterdag 15 januari gratis aan onze lezers kunnen aanbieden. Voor ons een uniek cadeau aan de lezers én een geweldig experiment. Zeker omdat Trijntje een van de beste zangeressen van Nederland is. De verhoogde oplage van het AD bedraagt die dag zo’n 750.000 exemplaren om zeker te zijn dat zoveel mogelijk mensen van de muziek en de krant kunnen genieten.’

Erwin Goegebeur, Managing Director EMI Music Benelux: ‘Voor een eigentijds muziekbedrijf als EMI Music is het belangrijk om nieuwe distributiekanalen te verkennen. De omvangrijke campagne en oplage in samenwerking met het AD laat ons bovendien toe om een groot publiek te laten kennismaken met dit gloednieuwe album van één van Nederlands belangrijkste en meest talentvolle zangeressen ooit. Natuurlijk hopen we op die manier duizenden nieuwe fans voor haar te winnen.’

Trijntje Oosterhuis sloot 2010 af met de tweede plaats in de albumlijsten voor haar kerstalbum This Is The Season. In de zomer van 2010 nam Trijntje in de VS echter nog een volwaardig album op: Sundays in New York. Dit album is het resultaat van opnamesessies met producer John Clayton in de beroemde Capitol Tower Studios in Los Angeles, waar ook Frank Sinatra, Nat King Cole en de Beach Boys opnamen. Een bijzonder album waarop Trijntje zowel nieuwe songs als bestaande uit de soul- en jazzmuziek heeft opgenomen met een volledige big band, het fameuze Clayton-Hamilton Jazz Orchestra.

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch