Unilever bepaalt top drie radiocommercials november

06-01-2012 (08:48) - Marketing

 Nostalgie wint het in de radiocommercials van november. Het oude vertrouwde deuntje ‘OMO wast door en door schoon’ werd zeer positief beoordeeld door het consumentenpanel dat de radiocommercial beoordeelde. OMO wint met 20% van de stemmen de commercial van de maandverkiezing in november en is hiermee genomineerd voor de RAB Radio Awards publieksprijs 2012. 

 
Tweede in de rij is Zwitsal met ook een muzikale commercial van toen, de ‘Zwitsal zacht song’. Zwitsal kreeg hiermee 15,9% van de stemmen, op de voet gevolgd door Unox rookworst (15,4%) met een humoristische commercial waarin de weerman zich steeds verspreekt met nachtworst in plaats van nachtvorst. Opvallend is dat vooral vrouwen voor Zwitsal (21,3% vrouw t.o.v. 11,3% man) kiezen en mannen zich meer vinden in de Unox-grappen (19,1% man en 11% vrouw). 
 
Alle merken in deze radiocommercial top 3 van november zijn van producent Unilever. 
 
OMO wast door en door schoon 538 Concepts
Zwitsal Zacht song         Only
Unox Nachtworst                 TBWA/Neboko
 
Iedere maand wordt een shortlist van acht commercials door een jury van radiostations en RAB samengesteld. De geselecteerde commercials worden aan een representatieve steekproef van 200 respondenten voorgelegd. De respondenten krijgen in willekeurige volgorde de commercials te horen en kunnen na beluistering aangeven welke hun favoriete commercial is.
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch