Unilever Sponsor van het Jaar

03-12-2010 (09:21) - Marketing

Unilever is bij de uitreiking van de SponsorRing 2010 uitgeroepen tot Sponsor van het Jaar. Volgens de jury had Unilever dit jaar bij alle merken alle doelstellingen zonder uitzondering goed geformuleerd en uitstekend uitgevoerd. ‘Niet vreemd dat dan ook de resultaten indrukwekkend zijn. Unilever heeft dit jaar absoluut vakwerk laten zien op alle niveaus.’

In de categorie Sport won AEGON met zijn afscheid na 25 jaar als hoofdsponsor van de KNSB. De jury betitelde de wijze van afscheid nemen van AEGON uit de schaatssport als ‘koninklijk’. De Ring werd uitgereikt door schaatslegende Ard Schenk. Bob van Oosterhout, oprichter en directeur van het sportmarketingbureau Triple Double, werd gekozen tot Sponsor Personality van het Jaar.

Opvallend was dat de jury voor het eerst in de historie van de SponsorRing er voor gekozen had om in één categorie geen Ring uit te reiken, namelijk in de categorie Kunst. De jury vond dat men moest kiezen uit een teleurstellend aantal ingezonden cases. Bovendien was men van mening dat, ondanks de waardering voor de twee genomineerde cases van Achmea en Delta, de hoge kwaliteit die de Stichting SponsorRing verwacht van sponsorcases om een SponsorRing te winnen werd gemist.’

Andere winnaars waren Amstel en De Vrienden van Amstel, LIVE! in de categorie Cultuur & Entertainment, SCA en Oxfam Novib in de categorie Maatschappij, C&A en Benelux’ Next Top Model in de categorie Media en SEAT en 24 Uur Ibiza in de categorie Innovatie.
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch