Voetbal aanleiding strijd tussen man en vrouw

23-11-2010 (07:56) - Marketing

Mannelijk Nederland heeft op vanavond het alleenrecht op de TV gedurende de voetbalwedstrijd Ajax - Real Madrid. Vrouwen laten de strijd om de afstandsbediening voor wat die is en brengen in Amsterdam een ode aan vrouwenseries. Op een normale TV-avond zijn mannen en vrouwen aan elkaar gewaagd in de strijd om de afstandsbediening: 35% claimt meestal te bepalen wat gekeken wordt. Op de avond van een grote voetbalwedstrijd pakt de strijd der seksen uit in het voordeel van de mannen: 58% eigent zich de afstandsbediening toe. Dit en meer blijkt uit onderzoek naar ‘de strijd om de afstandsbediening’ van internetprovider Online onder 562 respondenten.

In het kader van de introductie van Digitale TV van Online, vindt vanavond het eenmalige event ‘Chocolates & Tissues’ plaats op de Amsterdamse Zuidpool. Tijdens het Champions League duel Ajax – Real Madrid verenigen vrouwen zich buitenshuis voor de buis. Daarmee geven zij mannen een vrijbrief om thuis naar hun geliefde voetbal te kijken. Verschillen tussen mannen en vrouwen in voorkeur voor TV programma’s resulteert in 72% in strijd om de afstandsbediening. Tijdens de pot van dinsdagavond hoeven vrouwen deze strijd niet aan te gaan. Mannen hebben dit keer alleenrecht op de afstandsbediening en de vrouwen brengen een ode aan vrouwenseries.

Met een belangrijke voetbalavond op het programma kiezen vrouwen eieren voor hun geld. Zij zorgen dat ze elders aan hun trekken komen. In een huiskamersetting, uitgerust met noodzakelijke elementen voor een TV-avond – thee, chocola & tissues – worden geliefde vrouwenseries vertoond. In hun ‘huispak’- joggingbroek en sloffen - herbeleven zij met hun vriendinnen favoriete afleveringen van ‘Sex and the City’ en kijken zij live de aflevering van ‘Desperate Housewives’.

TV kijken doen we liever niet alleen (slechts 3%). Bijna driekwart kijkt graag TV samen met zijn of haar partner. Daarmee is, voor zowel mannen als vrouwen, hun geliefde de favoriete TV-partner. Echter, de wens om samen met de geliefde TV te kijken, wordt voor de meerderheid bemoeilijkt door smaakverschil in programma’s. Daar komt bij dat ruim 7 op de 10 wel eens allebei tegelijkertijd een verschillend programma wil zien. Stereotypering lijkt op te gaan: mannen kijken graag voetbal (64%) en vrouwen stemmen graag af op series en soaps (67%).
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch