18 idents voor Nederland 2

02-09-2009 (10:18) - Media

Op maandag 7 september introduceert Nederland 2 de nieuwe zendervormgeving. In 18 nieuwe idents wordt de nadruk gelegd op twee belangrijke waarden van deze zender: achtergronden bij het nieuws en kunst & cultuur. De veelzijdige programmering van Nederland 2 staat centraal in het creatieve concept.

Door de aangescherpte positionering wordt het onderscheidende karakter van Nederland 2 onderstreept. Met programma’s als Opium, Kunststof TV, Toneel op 2 en veel registraties van muziek, dans en opera is Nederland 2 de kunst & cultuurzender bij uitstek. En met de dagelijkse actualiteitenrubrieken Tijd voor Max, Netwerk en Nova, maar ook met een grote hoeveelheid documentaires en thema-uitzendingen biedt Nederland 2 verdieping en achtergronden bij het nieuws.

Het nieuwe vormgevingsconcept heet ‘Een wereld op 2’. Het logo van Nederland 2 is vertaald naar een 3-dimensionale kubus waarop onderdelen van de programmering worden geprogrammeerd. Jeroen Kramers, manager marketing en promotie: ‘Door de programma’s te verbinden aan de zender, maken we op heel directe wijze duidelijk waar Nederland 2 voor staat.’

‘De kijker krijgt de wereld waar Nederland 2 voor staat gepresenteerd. Daarbij staat het publieke karakter van de zender centraal. Dat zie je terug in de gekozen programmafragmenten. Maar dat voelt men ook in de chique, bijna BBC-achtige stijl en de opvallende audio van de leaders.’

Het creatieve concept is ontwikkeld in samenwerking met marcpos.com. Joosten en Kuitenbrouwer tekenen voor de audio.
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch