2008: NPO en SBS Top, RTL flop
31-12-2008 (10:20) - Media
Nederland 1 was in de afgelopen 52 weken, dus zonder de cijfers van deze week, ruim marktleider met een gemiddeld aandeel van 22.4% (doelgroep 6+, tijdvak 18.00 - 24.00 uur). Door met name de sportevenementen in de zomer scoorde de publieke zender hoger dan in 2007, toen een aandeel van 19.0 procent werd bereikt. RTL 4 volgt met 14.0 procent (was 14.1) en SBS 6 staat derde met 12.6 procent (was 11.8). De publieke omroep komt uit op 37.2 procent (was 33.2). RTL Nederland, met 4 zenders op 24.5 procent (was 26.3) en SBS Broadcasting op 22.5 procent (was 21.9). Ondanks de sportevenementen bij de publieke omroep weet SBS toch terrein te winnen, ten koste van de RTL-zenders.
Villamedia/Mediajournaal