Ad Alliance en Dag en Nacht Media breiden in 2023 samenwerking verder uit

07-02-2023 (16:13) - Media

Ad Alliance - het saleshuis van onder andere RTL Nederland, Paramount, Disney en Discovery - en Dag en Nacht Media, het grootste advertentienetwerk voor podcasts in Nederland en België, willen podcast advertising naar een hoger niveau tillen.De partijen bundelden vier jaar geleden hun krachten, nu wordt de samenwerking verlengd en uitgebreid: Ad Alliance gaat vanaf dit jaar ook exclusief sponsoring binnen bestaande podcasts bij mediabureaus aanbieden.

Dag en Nacht Media - sinds vorig jaar onderdeel van het Deense Podimo - heeft een eigen advertentienetwerk met meer dan 60 podcasts en ruim 20 miljoen ad impressies per maand. Ad Alliance deed al exclusief de verkoop van pre-, mid- en postrolls bij mediabureaus. Vanaf 2023 is het aanbod uitgebreid met sponsoring.

Bekende podcasts die Dag en Nacht Media vertegenwoordigt zijn onder andere De Stijn, Tobi en Jeppe Show, de podcasts van Voetbal International en Echt Gebeurd. Recent hebben ook de populaire podcasts Vrouwmibo en Borrelpraat zich aan het netwerk verbonden. Bekende adverteerders die onlangs adverteerden in het netwerk zijn onder andere Nespresso, Thuisbezorgd.nl en McDonalds.  


Bureaus

Marketing

Economisch