AD presenteert nieuwe vormgeving
07-09-2009 (09:48) - Media
Vandaag verschijnt het Algemeen Dagblad in een nieuw jasje. ‘Met minder foto’s en de foto’s die er al in staan, zullen minder groot worden afgedrukt. Met meer het verhaal achter de gebeurtenissen. Met meer regionale informatie tot zelfs op wijkniveau toe. Als je bedenkt dat er eerst ruim tweehonderd mensen afscheid hebben genomen van deze krant, zijn de plannen wel heel ambitieus te noemen’, schrijft Mario Guagliardo op de Nieuwe Reporter.
‘Iedereen weet hoe moeilijk het is om verloren klanten terug te vinden. Als je al een verloren klant weet terug te halen blijkt dat vaak ook niet het beste huwelijk te zijn. Geen trouwe klant dus. Zie het als een verbroken relatie die je opnieuw leven probeert in te blazen. Meestal mislukt dit.’
Ook de site is onderhanden genomen, en de gerestyled site wordt gelanceerd op 9 september (9/9/09) om 9.09.09 uur. Het AD belooft nieuwe rubrieken, handige applicaties en ‘natuurlijk opmerkelijk nieuws in overvloed’.
De pijlers van de online extensie worden nieuws, sport, vrouw & lifestyle, shownieuws, het weer en als laatste ‘Planet Watch’, over de gevaren die onze planeet teisteren. Dé problematiek van deze eeuw, in samenwerking met het Wereld Natuur Fonds.