Aliens pluggen Comedy Central

06-01-2010 (10:35) - Media

Het tv-station Comedy Central wil haar naamsbekendheid vergroten met een nieuw merkcampagne, waarin aliens en hun gevoel voor humor centraal staan. De campagne bestaat uit een aantal korte ’shorts’ en een langere film van twaalf minuten, die op vrijdag 8 januari wordt uitgezonden. ‘Het is voor Comedy Central van belang om te blijven groeien in merkbekendheid en populariteit om zo onze kijkersgroep te vergroten’, benadrukt Maurice Hols van Comedy Central Noord Europa.

De nieuwe campagne, die Comedy Central samen met John Doe Amsterdam heeft ontwikkeld, laat het buitenaardse leven op zeer verrassende wijze zien. De campagne draait ook in Duitsland en Zweden. ‘Geen hyperintelligente wezens, maar boerende knokkige tweevoeters die zich vermaken door de goedgelovige mens in de maling te nemen’, omschrijft Comedy Central.

De vorm van de nieuwe campagne ligt in lijn met de strategie van de zender om kwaliteitsseries te brengen met een humoristische twist. Maurice Hols: ‘Met de steeds groter wordende concurrentie om ons heen is het daarom van cruciaal belang om als merk onderscheidend te zijn en om de consument te blijven verrassen. Daarom kiezen we voor dit soort onconventionele manieren van merkcommunicatie.’

Op 8 januari zendt Comedy Central de korte speelfilm John from Burlington uit, geschreven door Diederiekje Bok en geregisseerd door Hein Mevissen. Deze twaalf minuten durende film laat zien hoe het leven van een doodgewone John in een handomdraai compleet veranderd als een Alien zijn lichaam even voor een jaartje ‘leent’. Als John zich realiseert dat zijn leven totaal overhoop is gehaald, weet hij niet wat hem overkomt en wordt de ellende alleen maar groter.
 


Mediacourant.nl

Bureaus

Marketing

Economisch