De Gouden Gids maakt comeback

28-02-2023 (16:44) - Media

De Gouden Gids is terug van weggeweest, dit keer digitaal. Youvia, het moederbedrijf van de Gouden Gids dat werkt voor en met MKB-ers, ontdekte naar eigen zeggen dat er bij lokale bedrijven "een sterke behoefte ligt om goed gevonden te worden".  

Waar De Telefoongids (DTG) zich vooral focuste op het vinden van personen, is de Gouden Gids gericht op het vinden van bedrijven. Bezoekers kunnen zoeken op rubriek, trefwoord en plaatsnaam of regio.  

CEO Raymond van Eck: “Het is onze ambitie om het platform zo transparant en helder mogelijk te maken voor consumenten. Wie zoekt naar een loodgieter in Alkmaar, krijgt loodgieters in Alkmaar te zien. Bij de bekende grote zoekmachines worden eerst de grote partijen zichtbaar die investeren in hun Google-positie. Daarnaast zijn niet altijd alle zoekresultaten relevant doordat er bijvoorbeeld ook resultaten uit andere regio’s naar boven komen. Bij de Gouden Gids weet je dat de regionale loodgieters waar jij op hebt gezocht, zichtbaar worden.”

Aanmelden is voor bedrijven gratis. Het is mogelijk om tegen betaling het bedrijf extra te profileren en zo hoger in de ranking komen in de buurt van consument. Daarnaast kunnen bedrijven zelf gegevens toevoegen en aanpassen.


Bureaus

Marketing

Economisch