Discovery start Planet Green

16-07-2008 (10:24) - Media

Discovery Networks is in de VS begonnen met een zender die zich volledig toelegt op het milieu. De zender heet Planet Green. Hollywoodsterren en fabrikanten hebben zich verbonden aan de programmering. Rapper Ludacris en hardrocker Tommy Lee zijn bijvoorbeeld te zien hoe milieubewust ze zijn. Zo heeft Tommy Lee een tattoo van inkt op sojabasis en Ludacris een bling-ketting van gerecyclede autovelgen. De toon van de zender is daarmee gezet: die is jong, vrolijk en onderhoudend.

Kijkcijfers worden nog niet gemeten, maar de zender is in te ontvangen in vijftig miljoen Amerikaanse huishoudens. Dat geld komt van adverteerders die zich als milieubewust willen profileren. Het gaat om grote namen, waar stuk voor stuk wel iets op aan te merken is. Winkelgigant Wal-Mart heeft slechts enkele vestigingen uitgerust met zonnepanelen en vestigt zich aan de rand van snelwegen. Fabrikant van bouwmachines Caterpillar heeft geen hybride vrachtwagens of trucks, zeepbedrijf Procter & Gamble maakt vervuilende babyluiers

NRC

Bureaus

Marketing

Economisch