Drie kanshebbers voor New Media Award

24-10-2008 (10:23) - Media

Endemol, FD Mediagroep en de NOS zijn in de race voor de ABN AMRO New Media Award, die op 19 november wordt uitgereikt tijdens het congres Onder de knop van Broadcast Press. Het is de derde achtereenvolgende keer dat deze award wordt uitgereikt. Met de prijs wordt de initiator (persoon of bedrijf) onderscheiden van een veelbelovend initiatief of baanbrekende ontwikkeling op het gebied van nieuwe media.

Endemol is genomineerd vanwege de voortdurende digitale (her)exploitatie van content, zoals een voetbalkanaal, Comedy Family-kanaal, een online GTST-magazine en internetsoap SOUND. De FD Mediagroep heeft een een succesvolle combinatie van nieuwsmedia, waarmee een selectieve doelgroep non-stop visueel, auditief en interactief kan worden bereikt. De NOS ten slotte dingt mee dankzij de afdeling Nieuwe Media, waarbinnen nieuwe toepassingen en applicaties worden ontwikkeld op het gebied van mobiel, internet, narrowcasting en interactiviteit - vooral tijdens de lange sportzomer met onder andere EK voetbal en Olympische Spelen.

Broadcast Magazine

Bureaus

Marketing

Economisch