Duitsers willen format Eyeworks

14-01-2010 (10:03) - Media

De tv-quiz Weten Zij Veel!? met Chantal Janzen trekt internationaal de aandacht. Een Duitse publieke omroep heeft deze week een een optie genomen op het format van Reinout Oerlemans' tv-bedrijf Eyeworks. Dat heeft de AVRO, die de show uitzendt in Nederland, woensdag laten weten. ‘Dit is geweldig nieuws voor Weten Zij Veel!?. We zijn heel trots dat dit programma wordt opgepikt in Duitsland’, zegt Sander Emmering van Eyeworks International.

Sinds Weten Zij Veel!? op 30 0ktober 2009 begon zijn de kijkcijfers gestegen, zegt een woordvoerster van de AVRO. ‘De laatste uitzending van afgelopen vrijdag  8 januari, was het best bekeken programma van de avond op Nederland 3, met een marktaandeel van 10,5 procent en 703.000 kijkers.’

In Weten Zij Veel!? komen allerlei vooroordelen aan bod. ‘Het is zo leuk om met al die verschillende groepen te werken en te merken dat vooroordelen meer zeggen over degene die ze heeft dan over wie het gaat. Ik zou me erg verheugen op nog een seizoen’, zegt Janzen.
 


Mediacourant/Televizier

Bureaus

Marketing

Economisch