Esquire koopt FHM
15-04-2009 (10:05) - Media
Het mannenmaandblad FHM wordt vanaf 1 mei 2009 uitgegeven door de uitgever van Esquire, Free Media Group. De uitgever koopt FHM van de Telegraaf Tijdschriften Groep, die deze titel de afgelopen zes jaar heeft uitgegeven. In die zes jaar groeide het van origine Engelse tijdschrift FHM (For Him Magazine) uit tot het grootste mannenmaandblad van Nederland, met een betaalde oplage van rond de 50 duizend exemplaren. Met de acquisitie van FHM neemt Free Media Group inmiddels een sterke positie in op het terrein van de mannenmaandbladen.
Arno Kantelberg
Het lifestyle-tijdschrift Esquire werd drie jaar geleden door hoofdredacteur/uitgever Arno Kantelberg middels een management buy out overgenomen van de Telegraaf Tijdschriften Groep, en ondergebracht bij Free Media Group. Arno Kantelberg, afgelopen december door het Nederlands Uitgevers Verbond verkozen tot Hoofdredacteur van het Jaar, zal als uitgever ook FHM onder zijn hoede nemen. De redactionele leiding van FHM blijft in handen van de huidige hoofdredacteur, Robert van den Ham.