Feelgood onderwijsglossy: JEM

24-09-2009 (09:58) - Media

Uitgeverij Tall in Media heeft het nieuwe tijdschrift JEM gelanceerd. Het blad is een ‘feel-good glossy voor meesters en juffen in het basisonderwijs’. Volgens de makers is JEM in alle opzichten nieuw en anders: de doelgroep had nog geen eigen lijfblad en het is een lichtvoetige tegenhanger van de dagelijkse verplichte vakliteratuur.

De inhoud wordt grotendeels door de doelgroep zelf bepaald, uitgewerkt door een professionele redactie.
Uitgever Tallina de Boer: ‘In de media komt  het onderwijs de laatste jaren niet vaak positief in het nieuws. Te slap onderwijs, nieuwe lesmethodes die niet  ‘werken’, leerkrachten die niet kunnen spellen. JEM maakt daar korte metten mee. JEM kiest voor een positieve, betrokken benadering.’

JEM is onderdeel van een nieuw crossmediaal communicatieplatform dat (aanstaande) meesters en juffen in het basisonderwijs bij elkaar brengt, met ook de site www.jemmagazine.nl.

JEM is een coproductie van Tall in Media en uitgeverij Marken, verschijnt vier keer per jaar en een deel van de abonnementenopbrengst gaat naar Stichting Kika kinderen kanker vrij. JEM is vanaf vandaag in alle boek- en speciaalzaken verkrijgbaar, en wordt verspreid via alle basisscholen in Nederland.
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch