GeenStijl platform voor Defensie

30-12-2008 (10:46) - Media

De website GeenStijl is te gast bij de Nederlandse soldaten in Uruzgan en neemt het verschijnsel ‘embedded’ letterlijk: verslaggever Rutger Castricum en zijn camerateam gingen zondag de poort uit, gekleed als Nederlandse militairen. De filmpjes uit Uruzgan worden voorafgegaan door een banner van Defensie uit de wervingscampagne ‘geschikt/ongeschikt’. Castricum wilde de feestdagen meemaken in Kamp Holland en maakte tot nu toe zeven filmpjes. Voornamelijk over het dagelijkse leven op de Nederlandse basis. Volgens Defensie komt het zelden voor dat een journalist zich verkleedt als militair. ‘In dit geval was het een eis van de commandant van het Operational Mentor and Liaison Team (OMLT)’, zegt een woordvoerder. Als het drietal van GeenStijl meewilde op voetpatrouille door Tarin Kowt, moesten de camouflagepakken worden aangetrokken.

Volkskrant

Bureaus

Marketing

Economisch