Glossy voor mini-moslims

25-09-2008 (10:03) - Media

Sinds deze maand verschijnt er een glossy tijdschrift dat zich exclusief richt op moslimkinderen, M-Kidz. Voor het blad gemaakt kon worden, was een speciale fatwa nodig uit Saoedi-Arabië. Drijvende kracht achter het blad Loubna Feghouli: ‘De islam kent een verbod op afbeeldingen, maar geleerden hebben geoordeeld dat het in dit specifieke geval mag omdat kinderen heel visueel zijn ingesteld en omdat wij in ons blad islamitische kennis overdragen.’ Het proefnummer leverde direct vragen op: indoctrineert het blad moslimkinderen en bemoeilijkt het de integratie niet? Feghouli: ‘Dit blad gaat over ons. Dat betekent niet dat het anti-Nederlands is, maar in M-Kidz willen we het eens over onszelf en onze godsdienst hebben: laten zien wat ons als moslims bindt.’ Een jaarabonnement kost 29,95 euro voor tien exemplaren.

Villamedia

Bureaus

Marketing

Economisch