Hoogste halfjaar resultaat RTL Nederland ooit
25-08-2011 (09:34) - Media
RTL Nederland behaalt in de eerste helft van 2011 het hoogste bedrijfsresultaat tot nu toe.
Het bedrijf is erin geslaagd om de hoge kijkcijfers te kapitaliseren en heeft een omzetgroei gerealiseerd van 22,6% naar € 233 miljoen (2010: € 190 miljoen). Het totale bedrijfsresultaat van RTL Nederland is gestegen van € 32 miljoen (H1 2010) naar € 59 miljoen.
De zenders van RTL Nederland blijven de concurrentie voor met een gezamenlijk zenderaandeel van 34,1% in de doelgroep 20-49 jaar, een stijging van 9% ten opzichte van de eerste helft van 2010 (31,3%). Met name vlaggenschip RTL 4 draagt in grote mate bij aan dit succes. De zender bereikt een zenderaandeel van 19,3% in haar primaire doelgroep Boodschappers 20-49 jaar (2010: 17,3%). RTL 4 is, behalve de zondag, alle dagen van de week marktleider.
RTL 5 sluit de eerste helft van 2011 af met een zenderaandeel van 9,1% in de doelgroep 20-34 jaar (2010: 7,9%). RTL 7 vergroot zijn zenderaandeel naar 8,0% (2010: 7,0%). RTL 8 blijft stabiel en behaalt een zenderaandeel van 3,1% in de doelgroep vrouwen 20-49 jaar (2010: 3,2%). De digitale zenderRTL Lounge laat groei zien en behaalde een gemiddeld bereik van 1,5 miljoen unieke kijkers per maand.
538 handhaaft zijn positie als marktleider in de luisterdoelgroep 20-49 jaar met 18,0% (2010: 15,5%). Het bereik van Radio 10 Gold in 20-49 jaar stijgt naar 4,7% (2010: 3,8%) en SLAM!FM laat met 3,6% een forse groei zien in de doelgroep 20-49 jaar.
De digitale activiteiten van RTL nemen in de eerste helft van 2011 een flinke vlucht. Het totale aantal unieke bezoekers van het RTL-netwerk is gestegen met 83% naar 13 miljoen per maand (2010: 7,1 miljoen). Het aantal videoviews is met 57% gestegen naar 187 miljoen, waarbij de sites van ‘Goede Tijden, Slechte Tijden’, ‘X FACTOR’ en ‘Dames En Heren In De Dop’ de ranglijst aanvoeren.
SKO, hele week 18:00-24:00 uur, CLO RAB/Intomart GfK, hele week 07.00-24.00 uur, mei-juni 2011, STIR, Comsore