Ilse media wordt Sanoma Digital
02-10-2009 (10:24) - Media
Ilse media, de grootste digitale uitgever van Nederland en 100% dochter van Sanoma Uitgevers, krijgt per 1 januari 2010 een nieuwe naam: Sanoma Digital. Onder Sanoma Digital worden alle digitale activiteiten van ilse media en Sanoma Uitgevers gebundeld, wat de identiteit van Sanoma als multimediaal mediaconcern en de kracht van haar digitale netwerk onderstreept. De nieuwe naam sluit bovendien aan bij de groeiende behoefte van adverteerders aan mediapartijen die middelenvrije marketing- en communicatie-oplossingen kunnen bieden.
Ilse media maakt sinds 2001 deel uit van Sanoma Uitgevers. Met merken als NU.nl, Startpagina.nl, Kieskeurig.nl, SchoolBANK.nl, Autotrader.nl, Autoweek.nl, Vrouwonline.nl en Viva.nl is een rijk portfolio aan websites opgebouwd, dat elke maand ca. 80% van Nederland bereikt. Dat zijn ruim 8,4 miljoen mensen per maand. Daarnaast heeft ilse media de afgelopen jaren veel expertise opgedaan op het gebied van targeting tactieken, performance based advertising en effectieve marketingpartnerships met adverteerders. Het grote online bereik in combinatie met deze kennis en ervaring vormen nu de basis voor de verdere groei van Sanoma Digital.