Jan Wouter Kleinjan naar Sanoma MM
23-04-2009 (10:34) - Media
Sanoma Men’s Magazines benoemt Jan Wouter Kleinjan (40) met ingang van 1 juni 2009 tot managing director European Autotrader. Hij volgt daarmee Paul Wessels op. Kleinjan werkt momenteel als managing director bij Alfa Romeo Nederland, daarvoor was hij onder meer marketingmanager van Cadillac, Corvette and Hummer Europe. Kleinjan: “Deze positie bij European Autotrader is een unieke kans om mijn automotive ervaring te combineren met het groeiende belang van digitale media voor deze branche. En binnen een organisatie die daar nu al een unieke en leidende positie in heeft opgebouwd. Ik wil deze positie met mijn ervaring en contacten graag helpen verder uit te bouwen.'
Sanoma Men’s Magazines (SMM) acquireerde European Autotrader in augustus 2008. Met deze overname versterkte SMM zijn leidende positie in de automotive media met bestaande merken als AutoWeek, Groenopweg.nl, Formule1.nl en Moto ’73. In print bereikt SMM Automotive wekelijks bijna 1 miljoen lezers. Online heeft het automotive netwerk van SMM inmiddels meer dan 1,5 miljoen unieke bezoekers, met Autotrader.nl en Autoweek.nl als belangrijkste websites.