KPN: 12 procent marktaandeel

29-04-2009 (10:19) - Media

Telecombedrijf KPN won afgelopen jaar 282.000 klanten voor zijn tv-producten en heeft nu 835.000 betalende abonnees. Het bedrijf claimt aan marktaandeel van 12 procent op de tv-markt. Dat blijkt uit de toelichting op de kwartaalcijfers die KPN gisteren bekend maakte.
In de eerste drie maanden van 2009 alweer 60.000 nieuwe klanten kunnen noteren. Bij het huidige tempo is het twijfelachtig of KPN dit jaar wel of net niet het miljoen zal overschrijden met Digitenne, Mobiel TV en Interactieve tv. De gemiddelde omzet per tv-klant steeg afgelopen jaar met 16,7 procent tot 7 euro per maand.
KPN wil de komende jaren een belangrijkere rol gaan spelen op zowel de telefoon- en internetmarkt als de tv-markt. Daarom verzetten de kabelbedrijven zich tegen KPN’s plannen voor de uitrol van glasvezelnetwerken, als alternatief voor coax en opvolger van koperen telefoonlijnen.
 


Emerce

Bureaus

Marketing

Economisch