Lichte stijging mediabestedingen

03-03-2009 (10:19) - Media

De Nederlandse brutomediabestedingen zijn in 2008 met 1,7 procent gestegen naar ruim 6,2 miljard euro. Dit blijkt uit het Jaarboek Bruto Mediabestedingen 2008 dat onderzoeksbureau The Nielsen Company binnenkort publiceert. De mediumtypen internet (9,8 procent), radio (7,1 procent) en folders (4,3 procent) noteerden in 2008 de grootste groei en kwamen boven het marktgemiddelde uit van 1,7 procent. In dagbladen (-0,5 procent), sponsored magazines (-2,3 procent), vaktijdschriften (-2,9 procent), publiekstijdschriften (-3,3 procent), Nieuwsbladen (-7,8 procent) en bioscoop (-30,3 procent) namen de brutomediabestedingen af ten opzichte van 2007. Televisie noteerde nog wel groei, maar kwam met 1,5 procent onder het marktgemiddelde uit.


Villamedia

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch