Luistertijd radio in de lift

28-04-2009 (10:35) - Media

In het eerste kwartaal van 2009 is de luistertijd naar de radio opnieuw gegroeid, meldt onderzoeker Intomart GfK, dat het Continu LuisterOnderzoek (CLO) van het Radio Advies Bureau (RAB) uitvoert. Er wordt gemiddeld 3 uur en 17 minuten naar de radio geluisterd, een groei van 3 procent. In dezelfde periode vorig jaar werd 3 uur en 11 minuten geluisterd. De rapportage is gebaseerd op een landelijk representatieve steekproef van 9.612 respondenten van 10 jaar en ouder. MediaNed meldt dat in 2009 radio ook last had van teruglopende mediabestedingen. Er werd netto zo’n 6 miljoen euro minder uitgegeven. In totaal besteedden adverteerders 47,49 miljoen euro aan radioboodschappen. RAB-directeur George Bohlander verklaart tegenover MediaNed dat het marktaandeel radio stijgt, omdat het medium geschikt is voor de nu populairdere 'actiematige en korte-termijndoelstellingen'. Radio is flexibel en zeer snel inzetbaar, meent Bohlander.
 


Villamedia

Bureaus

Marketing

Economisch