Matig gebruik van mobiel internet

28-04-2009 (10:35) - Media

Bijna de helft van de Nederlanders, 49 procent, heeft internet op zijn mobiele telefoon. Maar toegang leidt niet altijd tot gebruik. Van de bezitters van mobiel internet is 60 procent nog nooit online geweest. Het blijkt uit een persbericht, verstuurd naar aanleiding van onderzoek van Ruigrok | Netpanel, gepresenteerd tijdens de Dialoog Marketing Beurs in Utrecht. Marja Ruigrok: 'Wij Nederlanders zijn nog steeds bang voor hoge kosten, we vinden het niet nodig en we vinden het schermpje te klein.'

Volgens het onderzoek zijn e-mail (53 procent), het nieuws (49), Google (48) en het weer (47) het meest populair onder mobiele internetgebruikers. Dat e-mail zo populair is, heeft volgens DM Interface Directeur Business Development Pieter Stroop gevolgen voor e-mailmarketing: ‘De toename van PDA’s, iPhones en Blackberries naast andere smartphones en mobieltjes betekent een uitdaging voor designers en ontwikkelaars die bij hun ontwerpen rekening moeten houden met een kleiner scherm, met lagere resolutie, en aan andere e-mailclients, maar die er tegelijkertijd ook goed moeten uitzien op een laptop. Want ga er maar vanuit dat gebruikers van mobiel ook de e-mail nog op hun eigen laptop zien. Tel daar nog de fabrikanten bij op die HTML eigenhandig omgooien naar text zonder de tekst-versie van Multipart te gebruiken, en je beseft dat er veel tijd in optimalisatie gaat zitten voor iedereen die professioneel met e-mailmarketing bezig is.’
 


MarketingFacts

Bureaus

Marketing

Economisch