Moe van het moeten? Lees Flow
05-09-2008 (10:34) - Media
Sanoma Uitgevers lanceert in november een vernieuwend vrouwenblad: Flow. Met een heel andere formule dan de bestaande vrouwenbladen.Een me-time magazine noemt Sanoma het. Flow, voor vrouwen van 30 tot 45 jaar, is vernieuwend in vorm en inhoud. Flow bevat heel andere pijlers dan de bestaande vrouwenbladen. De vijf vaste katernen zijn:
Feel connection: familie, gezin, vrienden, maar ook de wereld
Spoil yourself: jezelf verwennen met mooie producten
Live mindful: kan het ook anders, dat leven?
Simplify your life: praktische oplossingen en handige tips
Easy reading: Flow miniboek van 32 pagina’s
Een test op basis van het nulnummer heeft de verwachtingen bij de uitgever hoog gespannen. ‘De resultaten zijn inderdaad ongekend positief,” zegt Irene Smit die Flow samen met Astrid van der Hulst ontwikkelde en produceert. “Maar nog belangrijker vind ik dat ons gevoel zegt dat we echt helemaal goed zitten.’
Moment van rust
De resultaten van een uitgebreid Sanoma/Metrix onderzoek werden gebruikt bij de opzet van Flow. De huidige generatie vrouwen tussen de 30 en 45 jaar is ondernemend, sociaal en heeft een sterk verantwoordelijkheidgevoel. Maar ze zijn ook ‘moe van het moeten’ en ervaren veel keuzestress.
Creatieve adverteerders
Het blad biedt adverteerders nieuwe mogelijkheden. Samenwerking op redactioneel niveau is mogelijk. Redactie en uitgever willen adverteerders stimuleren creatieve benaderingen te kiezen die de bladformule versterken. ‘Technisch biedt Flow heel veel mogelijkheden’, meldt Smit. ‘Van pregen en stansen tot uit- of invouwen en bijsluiten. We willen de adverteerder iets extra’s bieden, op een manier die het voor onze doelgroep ook extra leuk maakt.’
Anders dan anders
Flow is heel anders opgezet dan gebruikelijk bij een grote uitgever. ‘We hadden alle vrijheden om het heel anders te doen dan anders’, zegt Van der Hulst. \Creatief, organisatorisch en initiatiefrijk - in alle opzichten. De enige opdracht was: creëer een blad dat voorziet in de behoefte van deze doelgroep. Zo hebben we echt ons eigen kindje kunnen maken. En dat gaan we nu grootbrengen.’