'MSN Voetbal is een succes'
21-04-2009 (10:23) - Media
MSN Voetbal, de online voetbaltalkshow die in maart werd gelanceerd, blijkt met meer dan 750 duizend unieke bezoekers en een miljoen opgestarte streams een succes. Dat laat producent Endemol weten. 'Tot 11 mei hebben we nog heel wat afleveringen te gaan, maar nu al kunnen we spreken van een groot succes. Sinds de lancering zijn er ruim 1,3 miljoen video’s bekeken', zegt Arjan van Westerloo van Endemol. Mathijs Sienot van MSN: 'Het succes sluit aan bij onze verwachtingen.'
De talkshow die het resultaat is van een samenwerking tussen Endemol Sport, Eredivisie Live en MSN.nl biedt voetballiefhebbers een podium om te discussiëren en de mogelijkheid online de mooiste voetbalmomenten te bekijken. Presentator Thomas Rijsman bespreekt samen met het MSN-publiek actuele onderwerpen uit de Eredivisie, die de gemoederen van voetbalminnend Nederland bezighouden.
Uitbreiden
Endemol is trots op het succes van MSN Voetbal, maar de focus op het voetbalkanaal Eredvisie Live blijft. 'Het team van Endemol Sport heeft zich in eerste instantie vol passie gericht op het neerzetten van een inhoudelijk mooi voetbalkanaal. Die focus blijft, maar het is mooi om te zien dat we nu op succesvolle wijze kunnen uitbreiden naar andere platforms', vertelt Arjan van Westerloo, Hoofd Sport bij Endemol.
Matthijs Sienot van MSN.nl wil door met MSN Voetbal. 'Dat de online voetbaltalkshow via MSN.nl aanslaat bij een groot publiek, sluit aan bij onze verwachtingen. Voetbal is bij uitstek een onderwerp waar iedereen een duidelijke mening over heeft. Via MSN.nl reageren dagelijks mensen op actualiteiten en entertainment. Je geeft hiermee gehoor aan een gevoel van betrokkenheid bij een groot publiek.'