Nederland 1 blijft op 1
23-03-2009 (09:57) - Media
Nederland 1 heeft zondag de commerciëlen ruim achter zich gelaten. Het best bekeken programma was het NOS Journaal met 2.881.000 kijkers, gevolgd door Studio Sport Eredivisie met 2.830.000 kijkers, Bananasplit met 2.259.000 kijkers en Mooi! Weer de Leeuw The day after met 1.892.000 kijkers. Op de vijfde positie staat Hart van Nederland (SBS 6) met 1.413.000 kijkers.
Over de afgelopen week bezien is Nederland 1 ook marktleider met een aandeel van 21,6 procent in het tijdvak 18.00 - 24.00 uur, doelgroep 6+. RTL 4 behaalt in week 12 een aandeel van 16,7 procent en SBS 6 scoort 10,7 procent. Het totale marktaandeel van de Pubieke Omroep bedraagt 38,5 procent. RTL Nederland volgt met 28,3 procent en SBS Broadcasting met 20,0 procent.
De gegevens zijn ontleend aan de rapportage van Stichting KijkOnderzoek.