Nederland is boeren en De Leeuw niet zat

14-09-2009 (10:06) - Media

De publieke omroepen behaalden in week 37 over de gehele dag gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel van 31,4 procent. De zenders van RTL Nederland behaalden in deze week een marktaandeel van 24,4 procent en de SBS zenders 18,8 procent.

In het avondtijdvak behaalden de publieke omroepen een marktaandeel van 35,0 procent, de zenders van RTL Nederland 27,2 procent en de SBS zenders 22,9 procent. In week 37 bedroeg de gemiddelde kijktijd over de gehele dag 171,1 minuten. Het best bekeken programma van week 37 is Boer Zoekt Vrouw van gisteravond met 3.150.000 kijkers.

Zaterdag is de VARA gestart met Lieve Paul, de opvolger van Mooi! Weer de Leeuw. De uitzending met Paul de Leeuw in een nieuw decor trok 1.565.000 kijkers en staat daarmee op de tweede plaats in de lijst van best bekeken programma's, na het NOS Journaal met 1.790.000 kijkers. Op zondag is het vervolg te zien onder de titel Lieve Paul PS om 21.28 uur op Nederland 1.

Stichting KijkOnderzoek meldt dat Wat Vindt Nederland? met Jack Spijkerman (RTL 4) zaterdag 963.000 kijkers heeft getrokken. Dat aantal is enigszins lager dan de eerste weken, maar ondanks de concurrentie van Koefnoen op Nederland 1 (866.000 kijkers) en Het Beste Idee van Nederland op SBS 6 (970.000 kijkers) lijkt het programma zich goed te handhaven.
 


Broadcast Magazine

Bureaus

Marketing

Economisch