NEP The Netherlands focust alleen nog op kernactiviteiten

23-02-2023 (16:21) - Media

‘Fit for the Future’ is de nieuwe strategie waarmee NEP The Netherlands (NEP) zich voorbereidt op een duurzame gezonde toekomst voor het mediatechnologie bedrijf. NEP is gevestigd in Hilversum en een belangrijke schakel en onderdeel van NEP Group, wereldwijd marktleider, met broadcast, live events en virtual production activiteiten in 25 landen.

Zenders, producenten en streamingdiensten, maar ook rechtenhouders kunnen op de creativiteit, technische expertise en flexibiliteit van NEP blijven vertrouwen. Maar in de snel veranderende (media)wereld is het van belang dat NEP zich aanpast aan deze veranderingen om voorop te blijven lopen en in te spelen op trends en ontwikkelingen.

Met de nieuwe strategie, ‘Fit for the Future’, heeft NEP haar focus geheroriënteerd. Zo kan het bedrijf de organisatie gaan vernieuwen om in de toekomst nog beter in te spelen op wensen van klanten en gericht te blijven innoveren en investeren.

Hernieuwde focus op kernactiviteiten en mensen

Binnen de nieuwe strategie focust NEP zich op de kernactiviteiten rondom productie [audiovisuele registratie en vastlegging], postproductie [verwerking en verrijking] en publicatie. De kracht schuilt in het innoveren van die kernactiviteiten, de basis waarop NEP tot marktleider is uitgegroeid als onderdeel van een wereldwijd netwerk.

Arjan van Westerloo, Managing Director NEP The Netherlands: “In onze servicegerichte ambitie om klanten te helpen om de mooiste audiovisuele verhalen te vertellen, ging NEP verder dan haar kernactiviteiten. We wilden niet alleen mediaworkflows stroomlijnen, maar soms ook alle schakels zelf ontwerpen, bouwen en bedienen. Dit past niet binnen onze kernactiviteiten De nieuwe strategie stelt ons in staat om nog beter te focussen op waar we goed en uniek in zijn en daar succesvol in te blijven. Ook omdat we toegang hebben tot het internationale netwerk van NEP Group met end-to-end oplossingen en experts voor elke productie en behoefte van de klant. Hiermee kunnen we optimaal gebruik maken van alle beschikbare resources en expertises binnen de groep, zijn we complementair aan elkaar en kunnen we blijven innoveren zonder dat we alle oplossingen zelf hoeven te bouwen.”

Van Westerloo vervolgt: "Tegelijkertijd biedt de nieuwe ‘Fit for the Future’-strategie ons de kans gericht te investeren in de innovatiekracht om de internationaal toonaangevende Nederlandse media-industrie te ondersteunen in het ontwikkelen van nieuwe en creatieve content. Daar zijn al enkele succesvolle voorbeelden van te noemen zoals het Centralized Production Platform dat inmiddels 47 wereldwijde Production Centers met elkaar verbindt. Maar ook de samenwerking met NEP Virtual Studios onderdelen Halon en Lux Machina bij de totstandkoming van de augmented reality uitwerking van het nieuwe Talpa programma Avastars is hiervan een goed voorbeeld.”
 


Bureaus

Marketing

Economisch