Newsweek: wie biedt?

31-05-2013 (08:43) - Media

Uitgeverij Interactive Corp (IAC) wil af van actualiteitenmagazine Newsweek, dat sinds dit jaar alleen nog digitaal verschijnt. Volgens Wall Street Journal zijn het merk, het archief van 80 jaar oud en de het huidige abonneebestand bij een eventuele verkoop inbegrepen. 
 

IAC nam het weekblad in 2012 over van investeerder Sidney Harman, die het  tijdschrift in 2010 voor een dollar kocht. Volgens de WSJ heeft Newsweek inmiddels 470.000 abonnees op de tabletversie, wat een ruime vertienvoudiging is van het aantal tablet-abonnees eind vorig jaar. Toch is het slechts een fractie van de 1,4 miljoen printabonnees tot het moment waarop met papier werd gestopt. Eventuele kopers moeten ook rekening houden met ontevreden abonnees die geld terug willen van hun resterende printabonnement - een bedrag dat potentieel in de miljoenen loopt. 


Villamedia

Bureaus

Marketing

Economisch