Nielsen brengt schaal voor digitale metingen van open web

20-10-2022 (11:10) - Media

Nielsen zet de uitrol van zijn verbeterde Nielsen Identity System voor Digital Ad Ratings in Nederland voort, als onderdeel van de wereldwijde lancering in 29 markten tot nu toe in 2022.

De afschaffing van het gebruik van cookies verandert het ecosysteem voor adverteren fundamenteel. In combinatie met de veranderingen in het gebruik van andere digital identifiers komt er meer nadruk te liggen op meetmethoden volgens het people-first principe om het bereik op verschillende platforms te meten, te ontdubbelen en te rapporteren.

Denis Rochat, Nielsen Media BeNeLux Country Manager: "In een gefragmenteerd medialandschap is vergelijkbaarheid essentieel. Deze aankondiging is enorm belangrijk om de evolutie van de meting van digitale advertentiecampagnes te ondersteunen, zodat de sector het bereik kan blijven meten en uiteindelijk de doelmatigheid van campagnes kan aantonen. Ik ben verheugd over het succes van de Nielsen Identity System dat in markten over de hele wereld en specifiek in Nederland is gelanceerd en dat deze innovatieve methodologie beschikbaar is op meer markten in onze regio."

Het Nielsen Identity System meet digitale campagnes voor het open web naast de reeds bestaande integraties voor de walled gardens. Het Nielsen Identity System koppelt digitale ad impressions voor het open web aan demografische gegevens van zowel Nielsen als externe dataproviders. Het wordt gevoed door meer dan twee miljard device identifiers over de hele wereld, die voortdurend worden ververst.

Rochat: 'Dit is een belangrijke mijlpaal omdat we onze technologieën en methodologieën blijven ontwikkelen in de richting van onze wereldwijde Nielsen ONE-strategie, die een sterke digital measurement capacity die bijdraagt aan de visie van een echt cross-platform systeem dat op alle schermen meet. '

 


Bureaus

Marketing

Economisch