Nieuwe indeling voor tijdschriftlezers
21-10-2008 (10:37) - Media
In plaats van de traditionele indeling van tijdschriften in mannen-, vrouwen of familiebladen, hanteert Media Week voor lezers zeven leeftijds- en lifestylegroepen. Pre-teens (tot 12 jaar) zijn zich al bewust van merken en celebrities, hebben vaak al een mobieltje en internetten geroutineerd. In tijdschriften verwachten ze artikelen over Britney Spears, Disney-figuurtjes en dieren. De groep Youth (9-18 jaar) houdt van Idols-achtige tv-programma en informatie daarover, downloadt muziek en is dol op celebrities. Lads (15-25 jaar) drinken bier, houden van voetbal en meiden en willen voortdurend vermaakt worden. Ze lezen graag over sport, auto`s en computergames.Upmarked women (25-44 jaar) zijn getrouwd met een zakenman, hebben kinderen en een parttime baan. Ze lezen graag over glamour, mode, vakantie, gezondheid, en liever over topmodellen dan over celebrities. De Family guy (25-44 jaar) is getrouwd en bijvoorbeeld een marketing executive. Online gokt hij en in bladen zoekt hij naar sportnieuws en info over auto`s, maar ook naar beauty-tips. Mass-market mums (25-44 jaar) houden van real life verhalen over vrouwen als zijzelf. Ze zijn geïnteresseerd in diëten, gossip en celebrities. New navigators (45+) zijn uit de kinderen en breed geïnteresseerd in boeken, films, golf of zeilen en uit eten gaan.
Sak van den Boom