NPO naar 40% marktaandeel

27-10-2008 (11:08) - Media

De Publieke Omroep heeft in week 43 een marktaandeel gerealiseerd van 39,7 procent in het tijdvak 18.00 - 24.00. Dat blijkt uit de cijfers van de Stichting KijkOnderzoek. RTL Nederland behaalde afgelopen week 24,6 procent en SBS Broadcasting 23,1 procent. RTL 4 wist met een aandeel van 13,3 procent concurrent SBS 6 (13,2 procent) net voor te blijven. Nederland 1 is weer marktleider met 22,5 procent marktaandeel.

Met 2.897.000 kijkers is het NOS Journaal van gisteren de best bekeken uitzending van de afgelopen week. Studio Sport Eredivisie behaalde 2.797.000 kijkers. De finale van Op zoek naar Joseph (AVRO) was goed voor 2.198.000 kijkers. Bij de commerciëlen was de finale van Popstars (SBS 6) op 24 oktober de best bekeken uitzending met 2.098.000 kijkers.

Broadcast Magazine

Bureaus

Marketing

Economisch