NPO start campagne voor eigen digikanalen
05-10-2009 (00:00) - Media
De Publieke Omroep wil zijn digitale tv-zenders meer bekendheid geven, en is dit weekend een 'groot offensief' begonnen. Volgens de cijfers van SKO Digitaal zouden de twaalf NPO-themakanalen inmiddels 37 procent van alle huishoudens (55% van alle digitale huishoudens) bereiken. Best bekeken themakanaal is 101 TV, gevolgd door Journaal 24.
Jeroen Kramers, manager marketing & promotie: 'De positieve bereikscijfers geven aan dat Nederland 24 voorziet in een behoefte. Met de campagne willen we het bereik en naamsbekendheid vergroten. Nederland 24 gaat verder waar Nederland 1, -2 en -3 ophouden. Zo hebben de themakanalen regelmatig live-uitzendingen, exclusieve programma's en zelfs speciale voorpremières.'
Voor de campagne is gekozen voor de slogan1+2+3=24, waarmee die meerwaarde wordt onderstreept. Kramer: 'We roepen mensen op om de website te bezoeken, waar ze de 12 kanalen gratis online kunnen bekijken.'
De twaalf digitale televisiekanalen van de publieke omroep worden vanaf april dit jaar gepresenteerd onder de naam Nederland 24. Alle kanalen kregen de toevoeging '24' in hun naam en de on-air vormgeving onderging een transformatie. Deze campagne betekent een volgende stap. Naast spotjes op televisie, worden buitenreclame en online media ingezet.