NRC lanceert Focus
19-11-2008 (11:13) - Media
‘Gratis kranten en gratis tijdschriften zijn er vandaag de dag te over. Wij geloven niet in dat model. Een deskundige en onafhankelijke redactie en fraaie functionele vormgeving kunnen niet gratis worden aangeboden.’ Pats! Valt genoeg op af te dingen, op deze bewering. Neemt niet weg, dat dit duidelijke taal is van Birgit Donker, hoofdredacteur van NRC Handelsblad. NRC lanceert aanstaande zaterdag het eerste nummer van NRC Focus, een nieuw kwartaalblad over ‘economie, strategie en leiderschap’. Het is geen nieuwe bijlage, maar een zelfstandig tijdschrift, ‘gericht op beslissers in het bedrijfsleven en de (semi)publieke sector’. Het blad is thematisch, het eerste thema is ‘Arbeid’. Elk nummer kent vaste elementen: een interview met een toonaangevende beslisser, een essay, een actuele analyse, een case study en enkele korte rubrieken en columns. Focus gaat 132 pagina’s dik worden, wordt gemaakt door de redactie van NRC; de artikelen in Focus verschijnen niet in de krant. Uitgever Gert Jan Oelderik: ‘Naast het bestaande reguliere abonnement werken we steeds meer toe naar modellen, waarbij onze abonnees bepalen hoe en wanneer zij informatie willen ontvangen.’
Marketingfacts